Premierul Emil Boc a plimbat ieri jurnaliştii clujeni pe la proiectele de infrastructură care au fost începute în timpul mandatului său de primar al Clujului. În ciuda crizei economie, premierul PD-L a declarat că toate aceste proiecte vor fi gata anul acesta. Este vorba de centurile Clujului şi de Autostrada Turda - Câmpia Turzii.
„Prima centură de ocolire a Clujului, Bulevardul Muncii - Apahida, va fi gata în data de 30 octombrie", a promis şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ion Pantelimon. „Vom scoate traficul greu din oraş cu ajutorul acestei centuri pe care am început-o în anul 2004", a spus, la rândul său, Emil Boc. Valoarea proiectului este de 7,5 milioane de euro, iar centura va avea o lungime de 4,6 kilometri. Ea va lega zona industrială cu companii precum Iris, Terapia, platforma fostului Combinat de Utilaj Greu şi parcul industrial Emerson cu centura de ocolire Vâlcele - Apahida. Astfel, cei care folosesc acest drum vor putea ajunge uşor ori la Aeroportul Cluj, ori pe şoseaua europeană care merge către Baia Mare şi Bistriţa.
Cea mai scumpă centură
Cel de-al doilea proiect rutier care ar urma să fie gata anul acesta este centura de ocolire Vâlcele - Apahida, lungă de 27,3 kilometri, care va uni şoseaua europeană E 60, Autostrada Transilvania şi şoseaua europeană Cluj - Baia Mare. Este una dintre cele mai scumpe centuri rutiere din România. Pe tronsonul 3 al acestei centuri, un kilometru de centură va costa 10 milioane de euro. „Acest cost foarte mare este generat de structura terenului care este foarte dificil. La Autostrada Transilvania, pe tronsonul Turda - Câmpia Turzii, un kilometru de autostradă costă doar cinci milioane de euro, pentru că acolo este mult mai uşor" a spus ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Pe tronsonul 2, un kilometru de centură costă trei milioane de euro, iar pe primul tronson, care a şi