Au tot ce si-ar dori: mancare gratis, sali de sport, sali pentru masaj, coafor, facilitati pentru spalat rufe si doctori la dispozitie. Dar nu este vorba despre celebritatile de la Hollywood, ci despre angajatii Google de la sediul din Mountain View.
Acestia sunt incurajati sa-si petreaca 20 la suta din timpul petrecut la serviciu lucrand pentru un proiect propriu, pe care si-l aleg singuri. Nu este de mirare, prin urmare, ca Google se afla pe locul al patrulea in topul celor mai bune companii pentru care sa lucrezi, realizat de revista Fortune.
Primul loc ii apartine companiei de software SAS care ofera asistenta medicala gratuita la sediu, atat pentru angajati, cat si pentru familiile acestora, facilitati pentru ingrijirea copiilor, la un pret scazut, centru de fitness, biblioteca si tabara de vara pentru copiii angajatilor.
Este rentabila o astfel de strategie pentru companiile respective? Potrivit autorilor topului, SAS a inregistrat rezultate din ce in ce mai bune, de la an la an, pretul actiunilor sale crescand cu mult peste nivelul concurentilor.
Companiile care ofera servicii in plus pentru a-si mentine angajatii fericiti au un grad ridicat de productivitate si inovatie, o rata scazuta a imbolnavirilor in randul fortei de munca si o satisfactie ridicata a angajatilor, iar, intr-o piata unde persoanele cu un grad de calificare mare sunt greu de gasit, acest lucru inseamna ca sunt capabile sa-si pastreze acesti angajatii.
"Nu poti sa ai succes daca nu ai o forta de munca stabila. Plecarile noastre voluntare sunt de 4% sau mai putin, intr-o industrie in care media este de 22%, si estimam ca, prin acest lucru, economisim milioane de dolari", a explicat Jennifer Mann, vice presedinte pe resurse umane la SAS, citata de CNN.
Nu este pentru prima data cand firmele isi dau seama ca legatura intre