În momentul de faţă 80% din reţeaua de drumuri naţionale (DN) ar trebui reabilitată, suprafaţa totală a gropilor fiind de aproape 1,5 milioane de metri pătraţi
În 2025 traficul rutier pe drumurile naţionale ar putea fi două ori mai intens decât cel de acum, numărul mediu zilnic al autovehiculelor care circulă pe aceste rute urmând să crească la aproape 9.000 de unităţi de la doar 5.000 în prezent. Estimarea aparţine Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi a fost făcută în aceeaşi zi în care instituţia a demarat recensământul privind traficul de autovehicule care circulă pe teritoriul României.
În contextul acestei posibile dublări de trafic pe DN-uri este foarte posibil ca, în lipsa fondurilor în următorii ani, situaţia să devină dezastruoasă pentru şoferi. În momentul de faţă aproape 80% din reţeaua totală de drumuri naţionale din România (12.700 km din totalul de 16.062) este acoperită de gropi. În total este vorba despre 1,5 milioane de metri pătraţi de gropi, suprafaţa totală afectată fiind de cinci milioane de metri pătraţi. Anul trecut s-au făcut lucrări de întreţinere pe doar 1.100 de kilometri de DN, respectiv pe circa 6% din lungimea totală. Dacă se continuă ritmul şi lucrările de întreţinere vor rezista atât de mult, întreaga reţea va fi reabilitată în 15 ani.
Statisticile nu aparţin şoferilor, ci ministerului Transporturilor, care dă din umeri şi spune nu numai că nu sunt bani pentru reabilitare, ci că mai sunt şi datorii de peste 330 de milioane de lei către constructori pentru lucrări de întreţinere efectuate anul trecut.
Sunt însă şi statistici mai apropiate de buzunarul şoferilor, cum ar fi cele privind defecţiunile constatate de Registrul Auto Român în 2009, în urma cărora 305.000 de vehicule au fost retrase oficial din circulaţie. În topul defecţiunilor constatate, pe locul doi, se