Actuala criză financiară afectează bugetul alocat sărbătorilor de iarnă în cazul a peste 64,6% dintre români, conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de către Mednet Marketing Research Center.
Astfel, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion este, în acest an, de aproximativ 1.046 de lei, în uşoară scădere faţă de anul trecut, când cea mai mare parte a românilor a alocat sărbătorilor cu 6 lei mai mult, dar şi faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, când el era cu circa 447 de lei mai mare.
Sursă grafic: date Mednet Marketing Research Center
Pentru produsele alimentare specifice acestei perioade a anului, cei mai mulţi orăşeni vor aloca, în medie, 422 de lei, faţă de 491 de lei în 2010 şi 556 de lei în 2009.
În topul celor mai achiziţionate produse nealimentare în timpul sărbătorilor de iarnă se află hainele, încălţămintea şi cosmeticele, bugetul mediu alocat acestora fiind de cel mult 397 de lei. Suma este în creştere faţă de ultimii doi ani când s-au alocat maximum 321 de lei acestei categorii de produse.
Atunci când vine vorba despre suma destinată, în această perioadă, ieşirilor în oraş sau la restaurant, se observă, de asemenea, o creştere faţă de cea din ultimii doi ani, ea ajungând anul acesta la valoarea de aproximativ 366 de lei, conform datelor studiului Mednet.
Ce cadouri vor face românii de Crăciun
Deşi numărul celor care vor să ofere cadouri familiei şi prietenilor cu ocazia sărbătorii de Crăciun a crescut faţă de anul trecut, suma medie alocată pentru o astfel de activitate este mai mică, cei mai mulţi dintre locuitorii principalelor oraşe ale ţării intenţionând să nu depăşească un buget mediu de 348 de lei.
În topul principalelor cadouri care vor fi dăruite, în 2011, apropiaţilor se află articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Ele sunt urmate de către cosmetice, parfumuri şi