“Micul şeptar” corporatist lansat în 2010 trece anul acesta printr-o operaţiune de întinerire menită a-i alinia întreaga gamă de motorizări la standardele Euro6 ce sunt iminente din 2014. Consumurile mai mici cu 7 până la 17 procente, noi sisteme de asistenţă şi micile retuşuri estetice fac BMW-ul Seria 5 Facelift 2013 mai dezirabil ca oricând.
Rivalul E Class poate monitoriza traficul din laterale, fluxul de maşini din intersecţii ori cel din spate. Driving Assistant poate frâna autonom în cadrul ACC Adaptive Cruise Control, dar poate iniţia şi frânări de urgenţă (Collision Warning) atunci când reacţiile şoferului în faţa unei situaţii periculoase întârzie să apară.
Primul însemn vizibil al facelift-ului este regăsit la nivelul carcaselor oglinzilor laterale, care de acum dispun asemenea E Class de semnalizatoare integrate. În faţă, sticla de pe colţurile farurilor nu mai prezintă un desen interior asemenea aspectului unui fagure, ci este cu sticlă clară. Iluminarea în standard este bi-xenon iar ca opţiune adaptivă vine configurat cu tehnologie LED.
Acum trei generaţii, Seria 5 avea versiuni cu indicativul 518, aşa că revizuirea limuzinei bavareze de clasă mare reintroduce această cifră, însă transpusă unui diesel de bază în patru cilindri. Commonrail-ul 518d este versiunea degonflată a 520d, are o cilindree de 1.995 cc şi oferă cu 41 CP sub acesta, adică 143 CP. La cuplu nu s-a umblat atât de radical, astfel că cei 360 Nm livraţi la 1.750 rpm se simt viguroşi în sprintul 0-100 km/h ce respectă blazonul sportiv al mărcii, adică este sub pragul de 10 sec, mai precis 9,6 sec. Motorul diesel cu bloc de aluminiu 520d păstrează cei 184 CP şi 380 Nm. Cutia automată în opt trepte reuşeşte un sprint mai mic cu două zecimi de secundă comparativ cu transmisia manuală, adică 7,9 sec. Viteza maximă este de 234 km/h. Fiind unul dintre cele mai economice modele di