De câteva luni, Adevărul, alături de alte mijloace de informare, derulează o frumoasă campanie de presă denumită "Cine, Când şi Cum SCHIMBĂ ROMÂNIA". În acest context, modificarea Constituţiei anunţată de USL va fi cel mai important subiect al anului 2013 şi un reper major al schimbării României.
Spun major pentru că adoptarea unei Constituţii reprezintă placa turnantă a noii republici care ar trebui să funcţioneze mai bine decât chinuitul regim democratic al primelor 2 decenii post-comuniste.
Aşadar, unul dintre răspunsurile la întrebarea Cum schimbăm România? este legat tocmai de modificarea Constituţiei. Când se va întâmpla acest lucru? Ieri am primit un prim orizont temporal prin plasarea referendumului de aprobare în luna septembrie a acestui an.
Cine se va ocupa de acest pas major? Surse din USL ne-au dat deja un nume. Este Crin Antonescu în calitate de viitor preşedinte al Comisiei parlamentare de revizuire a Constituţiei. Sigur, Crin Antonescu, preşedinte al Senatului şi copreşedinte USL, are argumentul autorităţii politice şi instituţionale care poate pune în mişcare majoritatea USL. În plus, pentru un candidat prezidenţial care nu a prezentat încă un proiect politic serios, asumarea patronajului asupra noii Constituţii poate aduce substanţă unei identităţi politice acuzate de superficialitate.
Aşadar, la prima vedere, mişcarea lui Crin Antonescu pare a fi corectă. Dar, plasarea candidatului declarat al USL la alegerile prezidenţiale în fruntea comisiei de revizuire a Constituţiei mi se pare o decizie pripită care s-ar putea întoarce ca un bumerang împotriva domniei sale. Iată câteva argumente şi semne de întrebare: Crin Antonescu, favorit la alegerile prezidenţiale din 2014, se va afla în poziţia celui care îşi face singur fişa postului. Situaţia relevă o contradicţie inevitabilă între vectorul electoral Crin Antonescu şi postura de