Cifrele indică câștiguri de miliarde versus sute de milioane, dar rezultatele financiare nu contează în fața investitorilor atunci când aceștia au așteptări create pe Wall Street
Facebook, compania care deține cel mai mare serviciu de socializare din lume, a obținut în ultimul trimestru fiscal (aprilie-iunie) un profit net de 333 milioane dolari. În aceeași perioadă, Apple a făcut un profit de 6,9 miliarde dolari, Intel de 2 miliarde dolari, Microsoft de 4,97 miliarde dolari, iar Samsung de 7 miliarde dolari. Ca să încheiem, oarecum, lista de giganți IT (cei vizibili, care ne domină într-un fel sau altul viața): Google a înregistrat un profit net de 3,23 miliarde dolari.
Repet, ca să se înțeleagă bine: Facebook a avut un câștig de 300 și ceva de milioane, iar restul de la 2 miliarde în sus. Paradoxal, Facebook este singura companie văzută „bine“ de către investitori, în timp ce ceilalți giganți „au probleme“.
Practic, cotația companiei lui Mark Zuckerberg a crescut cu peste 34%, ajungând, pentru prima dată, la valoarea de la listare, adică peste 38 de dolari pe acțiune. Valoare la care capitalizarea companiei se apropie de 100 miliarde dolari. Desigur, nu vorbim nici în cazul Facebook de vreo companie mică, dar nici nu se poate compara cu giganții din IT.
Putem observa cu această ocazie cât de infantilă este piața de capital și cât de avidă după câștig. Creșterea Facebook la bursă se datorează rezultatelor neașteptat de bune din ultimul trimestru, a faptului că a reușit să monetizeze utilizatorii de mobil și a anunțului că urmează să lanseze și clipuri publicitare (de 15 secunde). Interesul este justificat de faptul că firmei i se cam cânta prohodul, dar a reușit să dea peste cap prognozele. Inclusiv investitorii erau dezamăgiți și demoralizați de scăderea înregistrată de cotație (până la un minim de 18 dolari pe acțiune, de la peste 38 d