După desfiinţarea trupei Oasis (împreună cu Muse şi Kasabian), Arctic Monkeys se luptă pentru supremaţie în Marea Britanie. Dacă ani la rând rockul a dominat piaţa mondială (la vânzări de albume şi bilete de concert), 2010 a fost rock doar la concerte, artiştii pop dominând vânzările de discuri. În speranţa că şi în acest an se va păstra moda, unele trupe s-au „conformat”.
Astfel, toboşarul Matt Helders de la Arctic Monkeys a spus într-un interviu că noul album al trupei, „Suck it and See”, are un sound mai pop decât „Humbug”, materialul lansat în urmă cu doi ani. El a mai precizat: „Comparativ cu «Humbug», soundul e cu siguranţă mai pop... iar unele dintre piese sunt mai spontane. E un album plăcut atât pentru noi, cât şi pentru public. Este poate ceva mai digerabil. Nu neapărat uşurel, cu ceva mai multe acorduri pop, dar într-o manieră interesantă”. Toboşarul spune că pentru „Suck it and See” trupa din Sheffield a avut o viziune clară asupra direcţiei materialului.
„Pentru «Humbug» am înregistrat 25 de piese şi am eliminat din ele ulterior. De această dată am avut o idee clară despre direcţia în care ne îndreptăm chiar înainte de a intra în studio.” Lansarea noului album Arctic Monkeys, produs de James Ford în legendarele Sound City Studios din Los Angeles, va avea loc la 6 iunie. „Suck it and See” conţine douăsprezece piese, iar primul single & videoclip este „Brick by Brick”. Trupa indie rock Arctic Monkeys, din High Green (suburbie a oraşului Sheffield), a câştigat în 2002 şi 2006 Mercury Prize şi în 2007 Brit Award. Albumul de debut „Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not” a devenit Cel mai bine vândut album de debut din istoria Marii Britanii.
După desfiinţarea trupei Oasis (împreună cu Muse şi Kasabian), Arctic Monkeys se luptă pentru supremaţie în Marea Britanie. Dacă ani la rând rockul a dominat piaţa mondială (la vânzări de