Sibiu – Piteşti ar costa 3,2 miliarde de euro, cam cât este şi finanţarea UE pentru următoarea perioadă, iar Sibiu – Braşov ar costa 900 de milioane de euro
În România, autostrăzile provoacă discuţii aprinse şi dezbateri îndelungate încă înainte de a fi ajuns măcar în faza de proiectare. Ultimele disensiuni au fost legate de Sibiu – Piteşti vs Sibiu – Braşov. Dan Şova, ministrul delegat pentru Maile Proiecte, susţine că autostrada Sibiu – Piteşti este mult prea scumpă şi ar consuma întreaga finanţare europeană pentru următorul exerciţiu financiar al UE, respectiv 2014-2020.
Astfel, potrivit calculelor, Sibiu – Piteşti ar costa 3,2 miliarde de euro, cam cât este şi finanţarea UE pentru următoarea perioadă. Pe de altă parte, Sibiu – Braşov ar costa 900 de milioane de euro, a explicat ministrul Dan Şova.
Ultimele discuţii şi negocieri privind coridoarele europene de infrastructură au avut loc în Estonia, la Tallin. Aici s-a decis că Sibiu – Piteşti rămâne prioritară în cadrul Coridorului IV, respectiv Nădlac – Constanţa. Dacă aceşti 116 kilometri de autostradă s-ar construi, am putea circula pe autostradă din Constanţa la Nădlac.
Pe de altă parte, Dan Şova susţine că Sibiu – Braşov poate închide acest Coridor IV, prin Braşov, folosindu-se ca legătură cu Bucureştiul, Comarnic – Ploieşti. Potrivit autorităţilor, reprezentanţii Guvernului şi-au susţinut însă din nou punctul de vedere, iar Comisia Europeană a spus că va da un răspuns clar până la finele acestui an.
Alba neagra
Între timp, Dan Şova a revenit asupra subiectului şi a ţinut să liniştească opinia publică. “Ca să mă exprim simplu. S-a creat o discuţie pe un subiect care nu a fost corect înţeles. Se vor face ambele tronsoane de autostradă spre Sibiu. Se vor face cu bani europeni, iar la anul trebuie să înceapă licitaţiile. Când o să le avem? Nu pot să vă înaintez o dată. După