Sir Martin Sorrell, directorul executiv al WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, sustine decizia lui Rupert Murdoch (CEO-ul News Corp) de a taxa continutul premium al ziarelor si a avertizat industria media ca pentru a supravietui trebuie sa pregateasca o consolidare in masa, scrie The Telegraph.
"Este corecta decizia lui Rupert Murdoch de a taxa continutul online al ziarelor, este o masura critica pentru media traditionala dupa ce bugetele din publicitate au scazut pentru a sustine aceste modele. Cheia este sa puna consumatorii sa plateasca pentru continutul pe care il considera valoros", a declarat Martin Sorrell in cadrul conferintei anuale Stream 2009.
"Vor exista consolidari masive in companiile media. Cu actuala structura companiile media nu pot supravietui", a adaugat Sorrell.
Totusi, in pofida propunerilor de solutii care ar putea reduce presiunile financiare cu care se confrunta companiile media, CEO-ul WPP crede ca valoarea acestor grupuri va continua sa scada. "Va fi o degradare continua a media traditionale, ca ziarele si televiziunea".
Intrarea in viitoarele piete importante, ca India si China, in viziunea lui Sorrell, ar trebui sa fie obiectivul comun al industriei media. El a estimat ca destul de curand China va deveni a doua mare putere economica a lumii.
CEO-ul WPP: Piata de publicitate e in continuare amortita. Cu o singura exceptie
Atunci cand e vorba de efectele recesiunii in sectoarele IT si media, Sorrell crede ca directorii executivi sunt mult mai optimisti. "Directorii executivi se simt mai bine in prezent decat se simteau in urma cu sase luni, dar sentimentul de bine nu se traduce in cresteri ale profiturilor", a adaugat presedintele WPP.
Potrivit lui Sorrell, Europa de Vest si Japonia sunt regiunile care afiseaza putina dorinta pentru a iesi din recesiune prin schimbar