Chiar dacă ai învăţat cum să te fereşti de colegii răciţi, există multe alte aspecte ale vieţii la serviciu care te pot îmbolnăvi, scrie Huffington Post.
1. Stai într-o poziţie greşită la birou
Înălţimea la care sunt montate biroul propriu-zis şi scaunul este, de cele mai multe ori, la întâmplare. În plus, distanţa dintre monitor şi ochi rareori este cea potrivită. Aceste greşeli pe care probabil le-ai ignorat până acum duc, în timp, la dureri de spate, de cap şi la slăbirea vederii.
Ce poţi face: plasează scaunul şi biroul astfel încât să poţi sta drept când scrii şi aşază monitorul astfel încât să ai mereu privirea în treimea superioară a ecranului.
2. Eşti mereu disponibil pentru probleme legate de serviciu
Studiile recente arată că mulţi angajaţi îşi verifică mailul de serviciu de mai multe ori pe zi chiar şi în zilele libere sau în concediu şi răspund la telefon când îi sună şefii, chiar dacă apelul are loc noaptea. Toate acestea creează stări de stres şi privare de somn, ceea ce, în timp, duce la boli de inimă, creşterea masei corporale şi tulburări de memorie.
Ce poţi face: închide calculatorul cu cel puţin o oră înainte de culcare şi citeşte o carte sau fă o baie caldă. Pune telefonul mobil departe de tine, ca să nu fii tentat să-l verifici.
3. Stai prea mult cu ochii în monitor
Aproape 90% dintre persoanele care lucrează zilnic la calculator spun că deseori simt dureri de cap şi au privirea înceţoşată. Medicii avertizează că expunerea îndelungată la ecranul calculatorului poate duce chiar la pierderea vederii.
Ce poţi face: în anumite companii, regulile de protecţia muncii prevăd ca angajaţii să ia pauze o dată la 20 de minute şi să se distanţeze de monitoare timp de 20 de secunde. De asemenea, renunţă la calculator în zilele libere.
4. Frigiderele şi obiectele sanitare de la serviciu te pot î