La inceput a fost criza creditelor ipotecare. Acum, criza cardurilor de credit vine in forta spre consumatori.
Dupa ani buni in care americanii au fost asaltati cu oferte pentru carduri de credit si linii de credit ce urcau pana la cer, institutiile bancare se gandesc serios sa limiteze promovarea ambelor produse, pe fondul economiei ce se erodeaza. Gravitatea crizei financiare a socat o intreaga natiune dependenta de creditare, fortand-o sa isi revizuiasca obiceiurile. Multe familii care odata cumparau si plateau peste cateva luni, acum sunt mult mai rezervate in ceea ce priveste cardurile de credit, increderea acestora limitandu-se, informeaza New York Tymes, consultat de ziare.com.
In vremuri de criza financiara globala, liniile de credit reprezinta un risc, afectandu-i deja pana si pe cei mai vrednici consumatori care mereu isi plateau ratele la timp. Acest lucru ameninta deja piata bancara cu inca un val de pierderi masive, dupa o era in care castigurile au ajuns la valori record cu produse de creditare gen overdraft.
Institutiile bancare din America au raportat imprumuturi cu probleme in valoare de 21 miliarde de dolari, pentru prima jumatate a anului 2008.
Bancile mari precum American Express si Bank of America au inceput deja sa ridice standardele pentru acordarea liniilor de credit, totodata trecand pe lista neagra clientii rau platnici.
Trezoreria Americii - care cheltuie miliarde de dolari pentru a curata mizeria creata in sectorul economic in mare parte de tot felul de oferte promotionale de creditare - a lansat recent o campanie publicitara cu intentia de a invata datornicii sa fie mai calculati si sa cheltuiasca mai putin.
In Romania, Alpha Bank, BRD si Millenium Bank au renuntat la campaniile agresive de promovare a cardurilor de credit impreuna cu overdrafturi care depasesc anumite sume