De ieri, numarul unic european de urgenta pentru copii, 116.111, cunoscut si ca "telefonul copilului", a devenit functional la nivel national, inlocuind vechiul numar 0800.8.200.200.
La noul numar de telefon, apelabil gratuit din reteaua Romtelecom, Asociatia Telefonul Copilului va oferi in continuare sprijin copiilor care au nevoie de ingrijire si protectie sau sunt abuzati in familie, precum si parintilor care au nevoie de consiliere. Problemele semnalate la telefonul copilului vor fi directionate catre institutiile si organizatiile care au rolul de a oferi solutii. In plus, daca vor apela respectivul numar, copiii vor beneficia de consiliere din partea unor persoane specializate, care ii vor ajuta sa depaseasca problemele sociale, psihologice sau educationale cu care se confrunta. Desi vechea linie verde 0800.8.200.200 va continua, timp de 12 luni, sa functioneze in paralel cu numarul unic european de urgenta pentru copii, apelurile vor fi directionate catre noul numar de telefon – 116.111.
De la infiintare si pana in prezent, la telefonul copilului s-au primit in jur de 1,5 milioane de apeluri care semnalau situatii de abuz asupra copiilor, cateva zeci de mii fiind cazuri valide. Anul acesta s-au identificat peste 600 de cazuri valide. Potrivit statisticilor, in peste 66% din cazuri abuzurile au loc in familie, cele mai multe fiind legate de molestarea fizica, neglijenta, cersetorie sau abuz emotional. "116.111 vine in sprijinul celor mici, a caror copilarie este umbrita de abuzuri sau probleme de natura sociala sau educationala, vietile lor intrand pe un fagas normal", a declarat Catalina Florea, directorul executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.
De ieri, numarul unic european de urgenta pentru copii, 116.111, cunoscut si ca "telefonul copilului", a devenit functional la nivel national, inlocuind vechiul numar 0800.8.200.20