• Regia Autonoma de Transport Public vrea sa cumpere autobuze second-hand inmatriculate in alta tara • Acestea ar putea circula cu numere straine, la fel cum s-a intamplat si in cazul autobuzelor inchiriate de la o firma din Bulgaria • Acestea au circulat mai bine de jumatate de an cu numere bulgaresti, pentru ca sefii regiei sa evite plata taxei de prima inmatriculare
Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sunt gata sa deruleze o a doua afacere pe sistemul autobuzelor bulgaresti. Intr-o clarificare transmisa in cazul licitatiei pentru achizitia a 12 autobuzesecond-hand, acestia evoca si posibilitatea ca autovehiculele sa fie inmatriculate si in alta tara, decat Romania. "Autobuzele ofertate sa fie inmatriculate provizoriu / definitiv in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene, astfel incat aceasta achizitie sa se incadreze in valoarea estimata din invitatia de participare, publicata in SEAP cu nr. 267001/24.09.2010 si sa se incadreze in cerintele autoritatii contractante", se arata in raspunsul celor de la RATP. Situatia este similara cu cea privind inchirierea a 20 de autobuze Van Hool A 500, de RATP, de la firma bulgareasca Shans Tour LTD, in vara anului trecut. Atunci, sefii regiei au inchiriat autobuzele pentru o perioada de sase luni, timp in care acestea au circulat cu numere bulgaresti, pentru ca RATP sa nu achite taxa de prima inmatriculare. Ulterior, contractul a fost prelungit pentru inca trei luni, iar regia a fost sanctionata de Politia Rutiera, pentru ca autobuzele nu aveau copia conforma. Ulterior, oficialii RATP au achizitionat cele 20 de autobuze si le-au inmatriculat in Romania.
Sefii regiei sustin ca, de aceasta data, autobuzele second-hand nu vor mai circula cu numere straine, masura fiind una temporara. "Am pus aceasta prevedere intrucat autobuzele care sunt livrate din tari straine trebuie sa fi