36% dintre bloggerii romani au varste cuprinse intre 21-25 de ani, majoritatea sunt barbati, 51% spun ca informatiile de pe bloguri sunt la fel de credibile ca cele din presa. Majoritatea sunt inscrisi pe plaforme de tip social media (cei mai multi pe Facebook - 37%, 25% nu sunt inscrisi), iar platforma de microblogging preferata e Twitter, desi cei mai multi nu folosesc o astfel de platforma, potrivit rezultatelor partiale ale ultimului sondaj RoBloggersSurvey, anuntate vineri in cadrul conferintei Webstock 2008.
RoBloggersSurvey 2008
Varsta bloggerilor din Romania:
36%: 21-25 de ani24%: 26-30 de ani11%: 19-20 de ani9%: 31-35 de ani9%: 16-18%
Sex: 65% sunt barbati, 35% femei
Educatie: 59% au terminat sau urmeaza o facultate, 18% au terminat sau urmeaza un master
Domeniu de activitate:
15% dintre bloggeri activeaza in IT&Telecom11% - media12% - studenti13% - marketing, publicitate, relatii publice9% - elevi7% - web development
Debutul in blogosfera: 21% in 2008, 34% in 2007, 22% in 2006, 12% in 2005
Timp petrecut zilnic in fata TV: 55% - mai putin de o ora; 34% - 1-2 ore; 9% - 3-4 ore
Timp petrecut zilnic in online: 31% - peste 8 ore; 26% - 5-6 ore; 23% - 3-4 ore; 14% - 7-8 ore
Cum considera informatiile de pe bloguri: 19% le considera mai putin credibile, 51% spun ca sunt la fel de credibile, 30% - sunt mai credibile decat cele din presa traditionala
Platforme de microblogging la care au cont: 54% - niciuna; 42% - Twitter; Cirip.ro - 8%
La ce retele sociale au cont bloggerii: Facebook - 37%; LinkedIn - 33%; Niciuna - 25%; MySpace - 19%
Bloggeri, jurnalisti si vedete
Conferinta a inceput cu o serie de prezentari legate in principal de relatia dintre bloggeri si jurnalisti, respectiv diverse instrumente de evaluare a performan