Trei dintre cei mai mari piloni care caracterizează Internetul sunt: publicitatea online, uneori, agasantă, disputele între utilizatori, şi pornografia. Acest din urmă domeniu a încetat să mai fie doar de nişă, iar ultimele cifre publicate arată exact cât de mare este.
Pe două dintre cele mai populare portaluri cu pornografie au fost redate suficiente videoclipuri pentru a însuma, din 2006 până în prezent, 1,2 milioane de ani, notează „The Next Web“. Datele au fost furnizate de „PornWatchers“, un motor de căutare conţinut pentru adulţi, şi au fost adunate de la youporn.com şi xhamster.com. Potrivit acestor cifre, există suficient conţinut pe aceste două site-uri, astfel încât un utilizator mediu să se uite la filme timp de 16 ani fără ca acestea să se repete vreodată.
Un consumator mediu vizionează aproximativ 11 minute de pornografie, iar aceste două portaluri împreună găzduiesc peste 700.000 de filme. YouPorn a fost lansat în 2006, acelaşi an în care YouTube a fost cumpărat de Google. Aceste două portaluri sunt emblematice pentru ideea de user generated content, adică ceea ce se găseşte pe ele a fost încărcat de utilizatori. Iar dacă YouTube este „televiziunea oamenilor“, se poate spune că YouPorn este canalul pornografic al oamenilor.
În medie, sunt încărcate lunar 22.000 de videoclipuri, iar 63% din utilizatori le notează cu un calificativ pozitiv. În plus, aceştia sunt deschişi şi la comentarii, cifra acestora ridicându-se la 7,5 milioane. Alte date mai arată că platformele au ajuns la 93 de miliarde de vizualizări, ceea ce înseamnă aproape 15 vizualizări per locuitor al planetei. Desigur, aceste informaţii nu sunt importante, oamenii oricum spun că nu consumă pornografie online atunci când sunt întrebaţi.