Vanzarile cu amanuntul din comertul romanesc ar putea creste, in perioada 2007-2017, cu 130%, la peste 72 de miliarde de euro, Romania fiind, alaturi de Bulgaria, una dintre pietele cu cel mai mare potential de crestere in domeniu, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta Deloitte, citat de Mediafax.
Studiul se intituleaza "De ce este sectorul de bunuri de consum si de retail din Europa Centrala atat de interesant" analizeaza, pe baza indicatorilor macroeconomici si datelor referitoare la piata de retail, modul in care ar putea evolua sectorul de vanzari cu amanuntul in regiune in urmatorii zece ani.
Valoarea pietei de retail in Romania a fost de 31,2 miliarde de euro in 2007, iar Deloitte estimeaza in urmatorii zece ani o crestere de 132%.
Cea mai rapida dezvoltare a sectorului de retail este estimata, insa, pentru Bulgaria, cu 139% fata de vanzarile totale inregistrate anul trecut, de 13,7 miliarde de euro.
"Bulgaria si Romania au cel mai ridicat potential de crestere in urmatoarea decada, cu estimari ale imbunatatirii indicatorilor din retail cu mai mult decat dublu fata de valorile actuale. Tarile Baltice au de asemenea previzionate dezvoltari importante, dar anvergura acestor piete este scazuta. Polonia, un gigant regional, ar putea asista la randul sau la un avans destul de mare, de 71% pentru urmatorii zece ani, dupa ce piata poloneza de retail a fost de 140 de miliarde de euro in 2007. Spre comparatie, valoarea medie estimata pentru cresterea pietei de retail in tarile UE este de doar 25%", se arata in studiu.
Analiza arata ca asteptarile privind evolutia Romaniei si Bulgariei sunt determinate de dimensiunile actuale reduse ale celor doua piete, fapt demonstrat de valoarea mica a vanzarilor pe locuitor. Astfel, vanzarile in retail din Romania reprezinta 31% din media celor 27 de sta