Despre cumpărături şi industria cosmeticelor - o radiografie de business facută de Liliana Caimacan (foto), European Marketing Manager Male Brands Europe Skin Development Marketing Department la Unilever Germania.
În timp ce mulţi dintre noi recunoaştem intuitiv că uzul cosmeticelor şi preocuparea pentru înfrumuseţare nu sunt atribute exclusiv feminine, o scurtă privire peste cifrele companiilor de profil surprinde, în sensul bun al cuvântului. Produsele de îngrijire pentru bărbaţi au depăşit 15% din totalul pieţei româneşti de cosmetice (fără şampoane), piaţă estimată de Liliana Caimacan la peste 220 de milioane de euro.
Mai departe, „în următorii ani, produsele pentru bărbaţi vor fi principalul motor de creştere pe piaţa produselor cosmetice”, susţine Caimacan, cu precizarea că „acestea se vor diversifica şi vor apărea segmente noi, iar diversificarea segmentelor deja existente va fi mult mai puternică (creme de faţă, produse de îngrijire a părului, produsele de igienă personală, etc.). Cred ca ritmul de creştere va fi de 15-20 % pe an şi estimez că în următorii 10 ani va egala segmentul de produse cosmetice pentru femei”.
Capital: Ce procent din totalul pieţei româneşti de cosmetice (fără şampoane) reprezinta produsele de îngrijire pentru bărbaţi?
Liliana Caimacan: În 2012, piata românească a produselor cosmetice a depăşit 220 de milioane de euro. Dacă, până în 2009, ritmul de creştere a fost unul foarte rapid, cu procente de peste 10%, acesta s-a diminuat puternic în ultimii trei ani, înregistrând creşteri medii de 5%.
Anul trecut, creşterea a fost influenţată de două segmente majore: piaţa produselor cosmetice de lux, care are o valoare estimată în jurul cifrei de 45 de milioane de euro şi piaţa produselor pentru bărbaţi, estimată între 15% şi 20% din piaţa totală de produse cosmetice din România.
În