Colaborarea dintre compania energetică Enfinity şi Infrabel, firma care gestioneaza reţeaua de căi ferate din Belgia, a avut drept rezultat finalizarea unui proiect de peste 20 de milioane de dolari: primul tunel feroviar din Europa alimentat cu energie solară.
În această săptămână, belgienii au anunţat că lucrările sunt pe deplin finalizate.Tunelul de două mile lungime (aproximativ 3,2 de kilometri) a fost construit pe ruta Paris-Amsterdam, scrie GOOD Environment. Utilizarea unei forme regenerabile de energie s-a dovedit o alegere inspirată pentru Infrabel, pentru că lucrările au fost finalizate mai repede. Belgienii de la Enfinity au instalat 16.000 de panouri solare deasupra tunelului feroviar, care deocamdată nu furnizează tot necesarul de energie. "Pentru operatorii feroviari, acesta este modul perfect de a reduce emisiile de dioxid de carbon, mai ales că poţi valorifica potenţialul unor locuri care nu au alt potenţial economic, iar proiectele demarate aici pot fi finalizate şi livrate în termen de un an, deoarece acestea nu stârnesc controverse ca acelea care utilizează energia eoliană", a declarat pentru Good Enviroment Bart Van Renterghem, reprezentant al companiei Enfinity.
Belgienii au avut în vedere atât faptul că panourile solare montate desupra tunelului de cale ferată vor proteja liniile şi trenurile de mare viteză împotriva eventualelor avarii provocate de copacii căzuţi peste acestea, cât şi factorul ecologic. În contextul actual, energia solară este privită ca o metodă eficientă de reducere a poluării produse de transportul feroviar. Colaborarea dintre compania energetică Enfinity şi Infrabel, firma care gestioneaza reţeaua de căi ferate din Belgia, a avut drept rezultat finalizarea unui proiect de peste 20 de milioane de dolari: primul tunel feroviar din Europa alimentat cu energie solară.
În această săptămână, belgienii au anunţat