Alico (fosta AIG Life), a treia companie din piaţa asigurărilor de viaţă, a încheiat primul semestru cu un profit net de 38,8 mil. lei (9,3 mil. euro), în creştere uşoară, cu 3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 2009 Alico a fost a doua cea mai profitabilă companie din întreaga piaţă a asigurărilor, cu un câştig net de 69 mil. lei (16 mil. euro), fiind surclasată numai de ING Asigurări de Viaţă, cu un rezultat net de 77 mil. lei
(18 mil. euro). "Prognozarea profitului şi o creştere constantă reprezintă un avantaj pentru planificarea activităţii companiei şi a investiţiilor. Noi reevaluăm în permanenţă costurile operaţionale, iar acest lucru a intrat în strategia noastră dintotdeauna, nu are legătură cu criza", a declarat pentru ZF Theodor Alexandrescu (foto), directorul general al Alico.
În ceea ce priveşte primele brute subscrise, Alexandrescu nu a precizat valoarea acestora, spunând doar că s-a păstrat tendinţa înregistrată în perioada ianuarie-aprilie, adică o creştere de 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009. În 2009 Alico a fost a treia companie din piaţa asigurărilor, după ING şi BCR Viaţă. Primele brute subscrise au fost de
191,5 mil. lei (45 mil. euro), în scădere cu 33%. Compania vinde în special asigurări de viaţă tradiţionale, cu componentă garantată. Circa 45% din vânzări sunt realizate prin intermediul agenţilor proprii, 25% prin intermediul brokerilor, 20% prin bănci, iar restul de 10% prin marketing direct. Asigurătorul vinde şi produse de tip unit-linked şi asigurări de sănătate.
"Profitabilitatea vine şi din mixul de canale de distribuţie şi de produse care te pot ajuta să anticipezi rezultatul financiar. Nu depinzi de o singură linie de distribuţie sau de un singur produs", mai spune Alexandrescu.
El afirmă că numărul de rezilieri de poliţe de către clienţi a scăzut semnificativ în primul se