Noile branduri lansate pe piata bauturilor racoritoare accelereaza ritmul de crestere al filialei locale a Carlsberg.
Compania United Romanian Bereprod Breweries (URBB), care produce sub licenta pe piata romaneasca marcile Tuborg si Carlsberg, estimeaza in acest an o cifra de afaceri consolidata de 100 de milioane de euro, fata de circa 70 de milioane de euro in 2005.
"In cinci ani businessul nostru se poate tripla, pentru ca vom dubla capacitatea de productie a fabricii de bere si am intrat pe un alt segment de piata, extrem de dinamic, cel al bauturilor racoritoare", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB.
Potrivit informatiilor companiei, in perioada ianuarie - iunie 2006, URBB a avut o cota de piata de 8,7%, cu 30% mai mult decat in primul semestru al anului trecut. "Daca ajungem la o cota de piata de 15% pe bere si 15% pe piata bauturilor racoritoare, atunci vom avea si un business mult mai puternic", spune Shaine.
URBB este prezenta pe piata berii doar in segmentul premium si superpremium, prin marcile Skol, Holsten, Tuborg, Carlsberg, Guinness si Kilkenny (importate). Anul trecut actionarii Tuborg au facut prima mutare pe piata bauturilor racoritoare, dupa ce compania Carlsrom Beverages, membra a grupului URBB, a obtinut de la Cadbury licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina.
In plus, Carlsrom Beverages a devenit anul acesta importator si distribuitor unic al brandului Granini pe piata locala, in urma unui parteneriat cu grupul Eckes-Granini International, producatorul sucurilor naturale Granini.
Atat la nivel extern, cat si la nivel local, strategia Tuborg este de a avea marci pozitionate peste segmentul popular.
"Am vrut sa balansam portofoliul de produse prin intrarea pe segmentul racoritoarelor", spune Shaine.
Presedintele URBB precizeaza ca grupul de firme este int