Avântul economic al gigantului asiatic ar putea fi frânat dacă ţara nu va face faţă procesului de urbanizare, cel mai rapid de pe planetă. Armate de emigranţi rurali iau cu asalt oraşele indiene, care încep să devină sinonime cu mizeria şi cu sărăcia. Marile oraşe ale Indiei, din ce în ce mai multe şi mai aglomerate, sunt în continuă expansiune. Aceasta chiar şi în condiţiile crizei economice, când joburile sunt din ce în ce mai greu de găsit, iar bugetul pentru infrastructură a scăzut.
În întreaga Indie, fluxuri de emigranţi săraci se îndreaptă către zonele urbane, transmite“Asia News”. Multe dintre oraşe sunt sufocate de mizerie, din cauza lipsei unui management adecvat şi a infrastructurii, insuficiente pentru a primi afluxul de populaţie.
Produsul Intern Brut al Indiei înregistrează cea mai rapidă creştere, comparativ cu ţările în curs de dezvoltare, în medie 8,8% pe an în ultimii cinci ani, potrivit Fondului Monetar Internaţional. Dar economiştii spun că drumurile, electricitatea şi, în general, infrastructura inadecvată şterg, anual, unul sau două procente din această creştere. Dacă India nu reuşeşte să păstreze controlul asupra noilor sale zone urbane, blocajele de trafic şi ineficienţa ar putea condamna ţara la ani de întârziere a progresului economic, a declarat Dharmakirti Joshi, expert la agenţia de rating Crisil din Mumbai.
41 de metropole
India are astăzi cel puţin 41 de oraşe cu peste un milion de locuitori, faţă de numai 23 acum două decenii. În jur de 10 alte oraşe urmează a se adăuga în curânt pe această listă. Experţii în urbanistică spun că apare riscul ca unele dintre ele să aibă aceeaşi soartă ca Mumbaiul şi Calcutta, ce erau sinonime cu sărăcia şi degradarea acum 30 de ani. Circa 70% din populaţia de 1,1 miliarde de locuitori a Indiei trăieşte încă la sate.
Urbanizare ma