Vanzarile de bere au scazut cu 25% in iulie fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor Institutului National de Statistica, acesta fiind cel mai drastic declin inregistrat de aceasta piata in ultimii ani, dar si cea mai mare scadere de la resimtirea primelor semne ale crizei economice in Romania.
Berea, a doua piata din sectorul bunurilor de larg consum dupa cea a tigarilor, realizeaza vanzari anuale de peste 1,5 miliarde de euro. De aceea, consumul de bere a devenit in ultimii ani un barometru important in consum, iar scaderea brusca a acestuia reflecta si o reducere in veniturile alocate de populatie.
Desi, potrivit Institutului National de Statistica, piata a scazut in primele sase luni cu aproximativ 14%, estimarile producatorilor cu privire la caderea vanzarilor din retail in prima jumatate a anului variaza intre 10 si 12%.
"Iulie a fost afectata atat de criza, cat si de ploi, in urma feedbackului pe care l-am avut de pe
terase si de pe litoral in iulie si august. Scaderea din vara acestui an a fost mai mare decat cea in registrata in lunile de iarna. Piata a scazut cu 12% in primele sapte luni si sper ca aceasta scadere nu va fi mai mai mare de 10-12% pana la finalul acestui an", sustine Shaine Shachar, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, producatorul berii Tuborg.
La inceputul acestui an producatorii de bere estimau o crestere de pana la 3% a pietei locale sau o stagnare, bazandu-se pe revenirea vanzarilor pe perioada de vara.
Potrivit lui Shaine Shachar, scaderea inregistrata de piata berii a fost determinata atat de motive psihologice, deoarece majoritatea romanilor au redus consumul pe fondul incertitudinii financiare, cat si de scaderea puterii de cumparare, atat a romanilor din tara, cat si a celor din afara tarii.
Vanzarile de bere au scazut cu 25% in iulie fata de aceeasi perioada din 2008, p