Sarind din tara-n tara, Mircea Diaconu, directorul Teatrului Nottara, propune o strategie de reculturalizare a romanilor din strainatate. In stagiunea care s-a incheiat, spectacolele jucate la Sarind din tara-n tara, Mircea Diaconu, directorul Teatrului Nottara, propune o strategie de reculturalizare a romanilor din strainatate. In stagiunea care s-a incheiat, spectacolele jucate la Viena, Ruse, Koln si in Albania au strans laolalta multi romani care pierdusera contactul cu fenomenul cultural romanesc. Nemultumit de banii putini cu care se fac deplasarile, dar si de ignoranta autoritatilor, Mircea Diaconu iese la atac, criticand Ministerul Culturii si Centrul National al Cinematografiei pentru neparticiparea la aceasta strategie. Nici Sergiu Nicolaescu nu scapa tirului actorului. Regizorul este acuzat ca vinde si distribuie ilegal filmele de patrimoniu.
- Domnule Mircea Diaconu, are succes acest concept de teatru itinerant pe care il propuneti?
- De trei ani tot mergem in turneu la Bonn, cu spectacolele Teatrului Nottara si publicul este in crestere. In luna mai am reusit un parteneriat cu consulatul de la Bonn si cu Asociatia Culturala Romano-Germana din zona si suntem mereu invitati de comunitatea romaneasca. Sunt microstagiuni culturale, cu proiectii de film, spectacole de teatru, iar acum, la ultima participare, am pus la cale un proiect comun de sensibilizare a romanilor care lucreaza acolo. Daca statul roman nu are nici o strategie prin care sa mentina contactul cultural cu ei, vom face noi lucrul acesta. Este greu, pentru ca nu avem niciodata destui bani sa ne deplasam in turnee si ne chinuim, reducand drastic cheltuielile. Mergem cu microbuzul teatrului si facem dintr-un salt 2.000 de kilometri, pentru ca nu avem bani de cazare si nu avem unde sa dormim. Abia imi conving colegii ca facem ce trebuie, pentru ca imi spun mereu ca pot sa joace si