Şoferii de autobuze de la cea mai mare autobază din Bucureşti precum şi mai mulţi vatmani au intrat într-o grevă spontană miercuri noaptea. Joi dimineaţă, numărul protestatarilor a crescut, ajungând la 1000. În acest moment, mai multe linii de tramvai şi autobuz importante din Capitală sunt oprite
Printre ele, tramvaiele liniilor 34 şi 41, precum şi autobuzele 300, 301, 331, 330, 335, 104. Greva afectează un număr foarte mare de bucureşteni, care nu au o alternativă de transport în comun. Metroul si taxiurile sunt supraaglomerate, călătorii furioşi exprimîndu-şi frustrarea că nu au au fost informaţi despre această grevă.
Protestatarii spun că au organizat această grevă spontană deoarece nu vor să li se micşoreze salariile şi doresc să primească prima de Paşte.
Potrivit liderului sindical RATB, Vasile Petrariu, salariile angajaţilor RATB nu au scăzut, doar că bugetul RATB din acest an este la nivelul anului 2008. Acest lucru înseamnă un deficit de 55 de milioane de lei.
"Până acum nu s-au întârziat salariile, nu au scăzut, doar că oamenii sunt îngrijoraţi şi se gândesc caă le-ar putea scădea salariile. În plus, angajaţii RATB au 3-4 niveluri de salarizare şi, potrivit protocolului din contractul colectiv de muncă, care urmează să intre în vigoare de la 1 aprilie, va avea loc o rearanjare salarială, iar şoferii vor fi încadraţi numai pe două niveluri. Totuşi, acest lucru nu înseamnă scăderi salariale", a declarat Vasile Petrariu pentru Realitatea TV.
Directorul RATB, Gheorghe Aron, pe de altă parte, spune că salariile şoferilor nu vor scădea, dar le-ar putea fi afectate veniturile.
"Chiar dacă bugetul pe acest an este mai mic decât trebuia, acest lucru nu înseamnă scăderea salariilor de încadrare, ci a veniturilor", a explicat Aron.
Potrivit acestuia, salariul mediu al unui şofer RATB este de aproximativ 1.800 lei, iar cel net de 2.4