De 15 ani instructor de zbor, Ovidiu Bora spune că în școala de pilotaj cel mai greu lucru e să-ți formezi mentalitatea propice unui asemenea act temerar.
Data nașterii: 5 iunie 1972, Alba Iulia
Educație: studii medii
Starea civilă: căsătorit, un băiat
„În aer ești asaltat de tot felul de informații și e foarte important să știi ordinea în care trebuie abordate și procesate. Cel mai dificil e să înveți a lua decizia corectă în timp real și în ordinea priorităților“, precizează albaiulianul.
Aeromodelele au reprezentat primul pas făcut de Ovidiu Bora pe „calea aerului“. De la 7 ani a început să construiască avioane descoperind în acest fel zborul și latura tehnică a aviației. La 16 ani a zburat planor pentru prima dată. A continuat cu parapantă și deltaplan, motodeltaplan și, mai apoi cu avion ușor, obținând brevetul de instructor.
La „vânătoare“ de curenți ascendenți
„Fiecare tip de zbor are ceva care te atrage. La cel fără motor e extraordinar de plăcut să fructifici curenții ascendenți. Este, pe undeva, ca o vânătoare de vulpi. La zborul cu avionul se pune accent pe altceva, acolo ai motorul care te propulsează“, spune instructorul. Zborul cu parapanta este ceva cu totul special, afirmă pilotul.
„E formidabil să poți decola fără motor, fără nimic, doar prin forța ta și prin cunoștiințele tale“, explică Ovidiu Bora. A adunat aproximativ 2500 de ore de zbor, fără să aibă cel mai mic incident. „În cazul unor accidente, pilotul este de vină în proporție de 99%, indiferent dacă e vorba de verificarea aparatului, de planificarea zborului sau de culegerea informațiilor meteo“, este opinia sa.
Dacă la bordul unui avion sau manevrând un planor nu a efectuat decât zboruri pe distanțe obișnuite, cu parapanta a zburat și 60 de kilometri - performanță notabilă. Plus un zbor de 6 ore si 45 de minute, la pantă, la Râpa Roș