Realizarea acesteia este condiţionată de câteva elemente de infrastructură care presupun investiţii substanţiale: aeroport, pod peste Dunăre şi drum expres între cele două oraşe. În total, aproximativ 60 de milioane de euro.
A doua sesiune de dezbatere a proiectului comun „Cooperare pentru dezvoltare Brăila-Galaţi-Tulcea” i-a reunit în sala de consiliu a Prefecturii gălăţene pe prefecţii, primarii, preşedinţii de consilii judeţene şi parlamentari din cele trei judeţe vecine.
Discuţiile au fost purtate pe marginea proiectului unei legi speciale pentru constituirea Zonei metropolitane Galaţi-Brăila şi a statutului acesteia. De asemenea, a fost pus în discuţie şi statutul juridic al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Brăila - Galaţi-Tulcea.
Într-una dintre intervenţiile sale, Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, a enumerat obiectivele a căror realizare ar asigura infrastructura necesară viitoarei zone metropolitane Galaţi-Brăila: un drum expres între cele două oraşe, în lungime de aprope 13 kilometri, investiţie estimată la 17,5 de milioane de euro; un aeroport pentru aeronave mici şi mijlocii, a cărui construcţie ar costa în jur de 20 de milioane de euro, şi fireşte podul peste Dunăre, la Brăila, sau tunelul care ar asigura subtraversarea fluviului,la Galaţi.
Primarul Marius Stan a subliniat faptul că Zona Metropolitană Galaţi-Brăila, a doua mare aglomeraţie urbană după cea a Capitalei, are toate şansele să devină nucleul de dezvoltare al unei viitoare regiuni.
S-a vorbit şi despre şansele dezvoltării turismului în cadrul Zonei Metrpolitane, un atuu în acest sens fiind potenţialurile turistice ale Insulei Mici a Brăilei şi Parcului natural Lunca joasă a Prutului Inferior.
La întâlnirea de la Prefectură a fost prezentat un „Studiu de fundamentare în vederea configurării sistemului urban Galaţi-Brăila şi determ