Bancile private incep sa se orienteze spre clientii mai putin bogati, incercand sa castige o cota de piata cat mai mare, pentru a face fata crizei, potrivit finantistilor prezenti la Reuters Wealth Management Summit.
De exemplu, Julius Baer Group, cea mai mare companie de management financiar din Elvetia, care, pana acum, avea drept clienti doar persoane cu sume foarte mari disponibile pentru investitii, ia in considerare si persoane cu doar 800.000 de franci elvetieni (aproximativ 777.000 dolari), relateaza Reuters.
In timp ce rivali sai Credit Suisse si UBS aveau o cota de piata considerabila, iar clientii pe partea de investitii aveau in jur de 250.000 de franci elvetieni fiecare, Julius Baer s-a concentrat, pana in prezent, doar pe clientii cu peste 1 milion de franci.
Enrique Marazuela, director de investitii al diviziei de management financiar al bancii spaniole BBVA a declarat ca, in ciuda faptul ca sunt preferati clientii care au cel putin doua milioane de euro pentru investitii, banca este nevoita, in prezent, sa ia in considerare si clientii cu 1,5 milioane de euro.
Unul dintre motivele pentru care institutiile financiare au redefinit conceptul de "om bogat" este faptul ca, in ultimul an, au inregistrat pierderi masive.
La sfarsitul anului 2008, numarul total de oameni cu peste 1 milion de dolari disponibili pentru investitii a scazut cu 14,9 procente, fata de anul precedent, in timp ce averea lor s-a redus cu 19,5 procente, potrivit raportului despre averea mondiale realizat de Capgemini si Merrill Lynch.
De asemenea, persoanele foarte bogate, cu peste 30 de milioane de euro in investitii, au suferit pierderi de 24 de procente.
Potrivit lui Marazuela, clientii care au intre 100.000 si 300.000 de euro pentru investitii sunt mult mai profitabili si genereaza profituri de pest