Acţionarii producătorului braşovean de lactate Prodlacta vor discuta la finele acestei luni posibilitatea vânzării unei serii de active care nu concură la producţia societăţii. Astfel, pe lista activelor care vor fi scoase la vânzare se numără câteva imobile din Braşov, Făgăraş şi comuna Moeciu, dar şi un spaţiu comercial din municipiul Braşov.
Compania braşoveană a devenit tot mai atractivă în ultima vreme, grecii de la Tyras cumpărând în acest an 20% din acţiunile companiei. În urmă cu câţiva ani, de pachetul majoritar de acţiuni se interesaseră companiile Lactalis din Franţa şi Tnuva din Israel. Primii au cumpărat apoi LaDorna, iar evreii au decis să îşi facă propria fabrică undeva lângă Bucureşti. Asociaţia salariaţilor Prodlacta deţine 48,8% din acţiuni, alte 25,4% din capitalul social fiind în posesia altor acţionari.
Prodlacta dispune de capacităţi de producţie la Braşov (o fabrică de produse proaspete şi îngheţată, precum şi una de brânzeturi frământate), Făgăraş (fabrică de telemea) şi Homorod (fabrică de brânzeturi).
Şi-au lansat un nou brand
Directorul general al companiei Prodlacta Braşov, Mariana Eftimie, a declarat, recent, că societatea a intrat în 2007 într-un amplu proces de modernizare, care a constat în înnoirea tuturor echipamentelor şi s-a încheiat cu punerea în funcţiune a unei linii UHT de ultimă generaţie. Anul acesta a fost lansat şi noul brand al companiei. „Valoarea investiţiilor realizate prin programul SAPARD a depăşit 6,5 milioane de euro, fabrica de produse lactate din Braşov atingând acum toate cerinţele de calitate impuse de standardele UE. Sperăm ca noua imagine a brandului ProdLacta va duce la creşterea cotei de piaţă, unde ocupăm momentan locul patru pe piaţa de lapte UHT, prin brand-ul Şapte Munţi şi urmărim revenirea în topul producătorilor români şi pe celelalte categorii”, a spus Eftimie. @N_P