Din 14 mai, intră în vigoare decizia privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Astfel, operatorii de telefonie au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, iar aceştia din urma vor putea lua o decizie corectă şi adecvată nevoilor proprii. Toţi cei care vor intra în magazinele sau punctele de lucru proprii sau din reţelele de distribuţie ale partenerilor care oferă servicii de telefonie pe bază de abonament, vor putea citi pe un afiş expus în locuri usor accesibile şi vizibile pentru public, care sunt drepturile lor de informare în calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie.
Potrivit unei hotărâri a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), personalul de vânzări al operatorilor trebuie să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tiparită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puţin următoarele informaţii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţiala, precizând serviciile incluse, abonament lunar, extra-opţiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziţionat etc., după caz, cu toate taxele incluse.
De asemenea, trebuie communicate şI tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naţionale, tarifele pentru apelurile efectuate în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minimă a contractului, precum şi condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile, dacă este cazul.
Pe parcursul derulării contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita şi de a primi o factură detaliată, în care se vor regăsi informaţii referitoare cel puţin la perioada de tarifare, ta