Deşi iniţial existau speculaţii şi voci care spuneau că SUV-ul subcompact Ford Ecosport ar putea fi asamblat la uzina Ford din Craiova, în final decizia americanilor este că acest model nu va fi fabricat în Europa, ci în India, de unde va fi exportat pe bătrânul continent. Pentru români, paharul este însă doar pe jumătate gol, asta întrucât la Craiova va fi asamblat, alături de unitatea EcoBoost de 1 litru, şi motorul pe benzină de 1,5 litri şi 110 CP ce va anima acest crossover.
Modelul plasat în gamă sub Ford Edge şi Kuga a fost destinat iniţial pieţei din Brazilia, iar construcţia lui Ecosport în India sugerează îndreptarea strategiei spre alte pieţele emergente precum Rusia şi China. Totuşi, versiunile Ecosport destinate Europei vor fi ceva mai pretenţioase, vor avea echipamente suplimentare de securitate precum mai multe airbag-uri, ESP, un tren de rulare revizuit şi vor fi dotate cu sistemul SYNC ce poate apela automat în caz de accident numărul unic de urgenţă. Active City Stop completează dotările Ecosport pentru Europa, acesta fiind un sistemul autonom de frânare de urgenţă, tehnologie obligatorie în Europa din 2014. Acesta recunoaşte din timp pericolul unui impact şi poate frâna până la oprire, fără intervenţia şoferului. În acest fel, impactul este evitat complet, sau cel puţin gravitatea impactului este mult redusă. O rază laser măsoară încontinuu distanţa faţă de maşina din faţă, iar dacă este detectat pericolul unui impact, este acţionată frâna în mod automat. La viteze sub 15 km/h, frânarea este suficient de puternică pentru a evita complet impactul.
Ecosport utilizează platforma noului model de clasă mică Fiesta 2013, este un crossover de dimensiuni subcompacte şi măsoară 4,241 metri lungime, 1,765 metri lăţime, la o înălţime de 1,69 metri.
Ford EcoSport permite escapade în zone mai dificile graţie unei gărzi la sol de 19 cm şi a