La Salonul Auto de la Frankfurt, marile companii producătoare de automobile şi-au făcut cunoscute angajamentele ecologice. Limitarea emisiilor de bioxid de carbon şi noile tehnologii curate se La Salonul Auto de la Frankfurt, marile companii producătoare de automobile şi-au făcut cunoscute angajamentele ecologice.
Limitarea emisiilor de bioxid de carbon şi noile tehnologii curate se află în mijlocul dezbaterilor şi prezentărilor noilor modele de automobile, la Salonul Auto din oraşul german Frankfurt. Preşedinţi ai unor companii importante, ca Peugeot-Citroen ori GM-Europe, şi-au diversificat promisiunile referitoare la maşinile "verzi" ale viitorului.
Maşinile de mâine constituie subiectul arzător al dezbaterilor recente de la Frankfurt dintre producătorii de automobile, pe de-o parte, şi forurile europene, plus consumatorii, pe de altă parte. Producătorii sunt de acord cu faptul că trebuie să ţină cont de actualele cerinţe ecologice, pentru a respecta legislaţia europeană din ce în ce mai severă, precum şi sensibilitatea opiniei publice, tot mai atentă la efectele evidente ale modificărilor climei.
Dar faţă de obiectivul unor maşini tot mai "verzi", constructorii nu reuşesc să se pună de acord în privinţa costurilor noilor tehnologii de propulsie, cum ar fi hibridul benzină-electricitate. Christian Streiff, preşedintele grupului PSA Peugeot-Citroen, susţine că viitorul aparţine "maşinii ecologice competitive, cu un preţ la fel de competitiv şi accesibil totodată".
Însă directorul GM-Europe, Carl-Peter Forster, susţine că, dimpotrivă, pe piaţa tot mai amplă a automobilelor verzi va avea loc o "concurenţă a tehnologiilor" din care va ieşi câştigătoare cea care va răspunde cel mai bine raportului calitate-preţ.
Peugeot pregăteşte maşinile hibride
Constructorul PSA Peugeot a obţinut deja, graţie micşorării dimensiunilor motoar