Constructorul japonez schimbă dieselul de pe modelul Mazda6. Noul motor este mai mare, dar consumul rămâne acelaşi. Sursa: Mazda
Majoritatea constructorilor auto încearcă să micşoreze capacitatea motoarelor pentru a reduce consumul şi emisiile de dioxid de carbon.
Mazda se pregăteşte de lansarea comercială a unui nou propulsor turbodiesel de 2.2 litri, care va înlocui actualul motor pe motorină de 2.0 litri aflat în oferta modelului de clasă medie Mazda6.
Noul motor, pe care l-am testat recent la Palma de Mallorca, va fi disponibil, din prima parte a anului viitor, în trei versiuni - cu 125, 163 şi 185 de cai-putere. Propulsorul oferit în prezent dezvoltă 140 CP. Producătorul japonez estimează că varianta de echipare Mazda6 TE Plus (163 CP) va putea fi achiziţionată cu 25.990 de euro (plus 300 de euro faţă de preţul actual), iar versiunea GTA (185 CP), cu 28.890 de euro (plus 1.700 de euro faţă de preţul actual). Toate sumele includ TVA.
Puterea care nu murdăreşte
Creşterea capacităţii motorului, a puterii şi a cuplului (400 Nm pentru varianta de 185 CP) s-a soldat, cum era firesc, cu îmbună- tăţirea performanţelor modelului Mazda6.
În cazul celei mai puternice versiuni, sprintul până la 100 km/h cu start de pe loc durează numai 8,3 secunde - o îmbunătăţire de 2,4 secunde în comparaţie cu actualul diesel de 2.0 litri. Chiar şi versiunea 2.2 - 125 CP reuşeşte să fie mai rapidă cu o zecime de secundă, potrivit datelor oficiale.
Aceleaşi informaţii oferite de producător relevă un aspect mai puţin aşteptat. Noul motor, mai mare şi mai puternic, consumă exact aceeaşi cantitate de carburant. În plus, emisiile de CO2 cresc cu numai 3 g/km - în cazul versiunii celei mai puternice.
TEST
Penalizare neaşteptată
La testul din Mallorca au