„Pentru noi, aeroportul este cea mai importantă investiţie. Cu toate că avem mici piedici - vreau să cred că neintenţionate - din partea unor ministere, sunt convins că el va fi realizat. Nu cred că există delegaţie de oameni de afaceri străini care să vină la Braşov, care să vrea să investească în judeţul nostru, şi care să nu mă întrebe de realizarea aeroportului. În afară de aceasta, un aeroport este vital pentru turismul braşovean, un turism pe care îl dorim ca în următorii zece ani să fie de trei ori mai mare. De la 400-500 de mii de turişti anual, să ajungem la un milion şi jumătate de turişti, ceea ce pentru Braşov ar fi extraordinar de bine.“ Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean
Pentru braşoveni, data de 16 februarie poate intra în istorie. A fost ziua în care comisia de liciaţie, constituită în conformitate cu prevederile legale, a deschis oferta primită pentru proiectarea, construirea şi exploatarea aeroportului de la Ghimbav. Trebuie spus că de-a lungul timpului demersurile pentru realizarea aeroportului au fost numeroase, dar niciodată ele n-au ajuns atât de departe. 23 de firme - 12 româneşti şi 11 străine (din Italia, Germania, Austria, Israel, Canada şi Turcia) - au intrat în posesia documentaţiei de liciaţie, însă a existat doar o singură ofertă depusă. Ea a aparţinut concernului Intelcan Technosystems din Canada. Comisia a început imediat lucrul. Deschiderea ofertei s-a făcut în faţa unei delegaţii a firmei canadiene conduse de preşedintele acesteia, Ronald Weissberger. Evenimentul a fost urmărit şi de numeroşi reprezentanţi ai presei locale şi naţionale, curioşi să afle cum va arăta proiectul încă din această fază. De menţionat este că în toate sondajele care s-au făcut, indiferent că au fost numai în municipiu sau şi în judet, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) se situează pe locul doi în prefe