Românii rămân destul de precauţi în ceea ce priveşte cumpărăturile de pe internet, considerându-l un proces riscant, potrivit studiului "E-commerce 2011: Tendinţe şi Atitudini. Studiu asupra utilizatorilor de internet din Romania", efectuat de către Geminus Group.
Potrivit raportului, deşi sunt foarte conştienţi de multitudinea de opţiuni pe care mediul online îl oferă cumpărăturilor, experienţa lor personală cu un asemenea mod de a cumpăra este destul de limitată.
Analizarea datelor publicate în acest raport arată că aproape toţi utilizatorii de internet români au aflat despre posibilitatea de a face cumpărături online. Totuşi, doar 54% din ei declară că au făcut cumpărături online măcar o singură dată.
Procentul de cumpărători online este cel mai scăzut printre femei. O comparaţie cu studiul similar efectuat în 2009 arată că, în cei doi ani, s-a înregistrat o creştere de doar 4%. Asta înseamnă că practic popularitatea comerţului online în România a rămas aceeaşi. În acelaşi timp, comerţul online are un mare potenţial de creştere, în special odată cu scăderea numărului utilizatorilor ce au dubii în legătură cu siguranţa tranzacţiilor online.
În acest an, aproape 44% din toţi respondenţii ce ştiu despre posibilitatea de a achiziţiona produse online consideră că această metodă este riscantă, în comparaţie cu 2009, când ei reprezentau jumătate din utilizatorii de internet din România. Mai mult decât atât, un procent semnificativ dintre cei intervievaţi au considerat acest mod de a cumpăra ca fiind unul ce consumă mai puţin timp, iar peste 30% din ei au declarat că este mai ieftin decât cel tradiţional.
În timp ce cumpără, utilizatorii de internet din România sunt concentraţi pe a achiziţiona produse de cea mai bună calitate la cel mai mic preţ posibil. Un al factor important în timpul cumpărăturilor este experienţa plăcută pe care o aduce.