Marlene Dietrich - in culise si sub reflectoare O fata buna transformata in diva hollywoodiana, temperamentala si sadica uneori, cu accese de isterie si exercitii de seductie - cam asa s-ar putea Marlene Dietrich - in culise si sub reflectoare
O fata buna transformata in diva hollywoodiana, temperamentala si sadica uneori, cu accese de isterie si exercitii de seductie - cam asa s-ar putea rezuma spectacolul semnat de regizoarea Catalina Buzoianu la Teatrul de Comedie. Aceasta a ales-o de la bun inceput pe actrita Emilia Popescu pentru a-i da viata celebrei Marlene Dietrich, asa cum apare ea in piesa autoarei britanice Pam Gems (tradusa de Antoaneta Ralian). E vorba de un recital pentru care calitatile actoricesti nu erau suficiente, la fel de importante fiind cele vocale. Iar Emilia Popescu face aceasta transformare credibila, in ciuda faptului ca "stofa" ei de fata buna se mai face vazuta in rastimpuri. Exista insa scene, precum cea in care Marlene acorda un interviu (ziaristul a fost jucat, la premiera, chiar de catre George Mihaita, desi numai vocea i se aude, din intuneric), in care intreg misterul divei pare sa fi coborat in privirea actritei, invaluita in fumul tigarii. De altfel, aceasta reda foarte bine completa schimbare suferita de diva la aparitia unui reprezentant al sexului opus. Daca in lipsa barbatilor pare o fiara, chinuind-o pe asistenta ei, si ea o actrita, insa ratata (interpretata de Aurora Leonte, cu farmecul trist al unui biet clovn prins in lumina reflectoarelor ca un fluture), in prezenta lor capata unduiri de felina si respira seductie prin toti porii. Cel mai dificil capitol al spectacolului ramane imbinarea momentelor muzicale, tratate de regizoare drept clipe de reverie, de iesire din realitatea imediata, prea apasatoare. Hit-urile Marlenei Dietrich, orchestrate si aranjate pentru vocea Emiliei Popescu de catre Petru Margineanu (pr