Facebook lucrează cu Datalogix, o companie care urmăreşte dacă oamenii care văd reclame pe cea mai mare reţea de socializare din lume cumpără respectivele produse, scrie Financial Times.
Până acum, Datalogix ar fi strâns date despre 70 de milioane de locuinţe din SUA, corelând datele de pe cardurile de fidelitate cu datele de pe Facebook. Concret, firma a comparat adresele de e-mail folosite pentru cardurile de fidelitate de la 1.000 de magazine cu adresele de e-mail folosite pentru Facebook şi a corelat conturile.
Apoi, Datalogix încearcă să afle câţi dintre cei care au card de fidelitate l-au făcut după ce au văzut o reclamă pe Facebook. În urma acestei cercetări, reţeaua de socializare primeşte un raport din care învaţă cum să-şi îmbunătăţească tehnicile publicitare, scrie Financial Times.
Facebook recunoaşte că foloseşte serviciile firmei Datalogix pentru a crea baze de date. Brad Smallwood, director în cadrul Facebook, a declarat că, datorită datelor furnizate de Datalogix, 70% dintre firmele care au investit un dolar în reclame pe Facebook au câştigat trei dolari înapoi.
Criticii spun că parteneriatul dintre Facebook şi Datalogix ar înşela consumatorii şi le-ar încălca dreptul la intimitate. Financial Times scrie că utilizatorii reţelei de socializare intră automat în studiile Datalogix, fără a se putea împotrivi acestui lucru.
Facebook lucrează cu Datalogix, o companie care urmăreşte dacă oamenii care văd reclame pe cea mai mare reţea de socializare din lume cumpără respectivele produse, scrie Financial Times.
Până acum, Datalogix ar fi strâns date despre 70 de milioane de locuinţe din SUA, corelând datele de pe cardurile de fidelitate cu datele de pe Facebook. Concret, firma a comparat adresele de e-mail folosite pentru cardurile de fidelitate de la 1.000 de magazine cu adresele de e-mail folosite pentru Facebook şi a