Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, afirmă că bucureştenii şi-au cumpărat prea multe maşini în ultimii 20 de ani, iar aglomeraţia din Bucureşti poate fi considerată o dovadă că oraşul “trăieşte”, declaraţii făcute în cadrul evenimentului Cities of Tomorrow, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, în parteneriat cu agenţia Mediafax.
Înainte de discursul primarului Sorin Oprescu, care a semănat pe-alocuri cu un număr de stand-up comedy, premierul Victor Ponta a deschis discuţiile, nu înainte de a se întreţine cu edilul Capitalei, pe care l-a alintat cu apelativul “cel mai mare primar din sud-estul Europei”.
“Bucureştiul este un oraş care s-a schimbat mult în bine. Când e vremea frumoasă, Bucureştiul arată ca un oraş în care se poate trăi. E adevărat că, fiind prim-ministru, venind spre eveniment m-am deplasat mai uşor decât restul maşinilor din trafic”, a declarat Ponta, care în deplasările sale este escortat în coloană oficială.
Deşi infrastructura Bucureştiului depinde într-o bună măsură şi de proiectele realizate de Guvern, precum extinderea reţelei de metrou, prelungirea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti cu 6,5 kilometri în interiorul oraşului sau realizarea şoselei de centură la nivel de autostradă, premierul Ponta a îndemnat primăriile spre alte surse de finanţare pentru dezvoltarea oraşelor.
“Consider că parteneriatul între autorităţile locale şi mediul privat reprezintă principala cheie a succesului pentru oraşele din România. Guvernul trebuie să asigure cât mai puţine reglementări, cât mai puţină idee centralistă. Oraşele se vor dezvolta, nu la nivelul celor din Germania, dar importantă este tendinţa. România s-a dovedit o ţară extrem de prolifică la crearea de strategii, dar foarte slabă la punerea lor în aplicare”, a mai spus Ponta, înainte să îi cedeze microfonul primarului Oprescu.
El şi-a început discursu