Marcel Bărbuţ, proprietarul producătorului de materiale de construcţii AdePlast Oradea, speră ca exporturile să ajungă la 20% din cifra de afaceri în acest an, faţă de 10% în 2010, astfel că după ce a intrat pe piaţa libaneză şi-a stabilit noile ţinte: Ucraina şi Bulgaria.
"Am purtat deja discuţii pentru Ucraina, unul dintre angajaţii noştri a fost acolo, iar acum suntem în stadiul de negocieri", a spus Bărbuţ. În ceea ce priveşte piaţa libaneză, un pas a fost făcut în martie, când AdePlast a livrat 80 de tone de produse speciale "albe", destinate lucrărilor cu marmură şi granit, prin intermediul diviziei AdePlast Orient, deschisă la Beirut.
"Pentru Liban am primit comenzi de produse albe, care sunt cu circa 30% mai scumpe decât alte produse. Divizia e deschisă prin intermediul unui român care face business acolo şi ne-a cerut acceptul să înfiinţeze o firmă care să poarte numele AdePlast. Şi anul trecut am avut comenzi, dar sporadice şi mici, într-un ritm de un tir pe lună", spune proprietarul AdePlast într-un interviu acordat revistei BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro). Şi în Bulgaria a ajuns compania, însă tot sporadic: "Am trimis anul trecut şi la sud de Dunăre, dar accidental, nu mai mult de 5 camioane, şi asta în condiţiile în care AdePlast a vândut anul trecut peste 13.000 de camioane în total, adică vreo 262.000 de tone". Planul de dezvoltare a segmentului de export vizează aşadar transformarea comenzilor sporadice în pieţe de desfacere stabile. Momentan, cele mai importante pieţe de export ale producătorului sunt Ungaria şi Moldova.
Anul trecut exporturile au contribuit cu circa 10% la cifra de afaceri, însă în 2011 Bărbuţ vrea să dubleze această pondere.
În 2010, cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 11,5%, la 126,7 milioane de lei (aproximativ 30 milioane de euro), iar în primele două luni ale anului, A