Honda Motor Co a înregistrat în ultimul trimestru o pierdere sub estimări, de 2,9 miliarde dolari, şi a prevăzut că va trece pe profit în acest an, mizând pe faptul că reducerile de costuri vor compensa pentru aprecierea yenului şi pentru scăderea vânzărilor auto la nivel mondial. Constructorii auto din întreaga lume au fost afectaţi de a reducere acută a cererii de autoturisme, în contextul celei mai grave crize financiare din ultimele generaţii, unele grupuri auto fiind puse în situaţia de a se strădui să supravieţuiască.
Honda a fost oaecum protejată de flexibilitatea producţiei, de divizia autoturismelor pentru transportul de combustibili şi de divizia de motociclete, cea mai mare din lume, dar se confruntă în continuare cu un stoc ridicat de maşini nevândute, în special în Europa.
Fabrica din Swindon, Marea Britanie, va rămâne închisă toată luna mai, iar alte şase fabrici din Statele Unite vor fi închise pentru 13 zile în mai.
Honda, cel de-al doilea constructor auto japonez, a înregistrat în perioada ianuarie-martie o pierdere operaţională de 283 miliarde yeni (2,93 miliarde dolari), faţă de profitul de 168,84 miliarde yeni în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi comparativ cu estimările analiştilor, ce prevedeau o pierdere de 331 miliarde yeni în cadrul unui sondaj Reuters, citat de NewsIn.
Pierderea netă din cel de-al patrulea trimestru a fost de 186,16 miliarde yeni, în contrast puternic cu profitul de 25,43 miliarde yeni în aceeaşi perioadă din 2008.
Pentru anul financiar ce se va încheia la 31 martie 2010, constructorul modelelor Accord şi Civic estimează un profit operaţional şi un profit înainte de taxe de 10 miliarde yeni, evitând prima pierdere de la înfiinţarea companiei, în 1948.
Analiştii estimează că grupul concurent Toyota Motor Corp îşi va adânci pierderea operaţi