Romania profunda Multi oameni de buna credinta, uitandu-se zilnic la televizor, au ajuns sa-i priveasca pe tineri cu suspiciune vadita si ingrijorare efectiva. intr-adevar, imaginea pe care o propun Romania profunda
Multi oameni de buna credinta, uitandu-se zilnic la televizor, au ajuns sa-i priveasca pe tineri cu suspiciune vadita si ingrijorare efectiva. intr-adevar, imaginea pe care o propun atatea emisiuni de jalnic divertisment (tanara "vedeta" cu un cercel in ureche, spranceana, nas, buza sau buric, dar cu un vid absolut in capsor) nu e in masura sa starneasca entuziasmul maturilor pentru tanara generatie. Este indusa astfel, din necesitati de entertainment si rating cu orice pret, o perceptie falsa asupra celor care au deschis ochii mintii dupa Revolutie, si chiar asupra libertatii insesi, echivalata abuziv cu un balci tipator, al tuturor zgomotelor si pacalelilor. Trebuie insa spus si aratat ca exista in spatiul nostru cultural, acum si aici, numerosi tineri de valoare; si ca o generatie se defineste prin varfurile, iar nu prin play-back-urile ei. Tineri scriitori, poeti, prozatori, critici si eseisti, asteapta cuminti sa fie descoperiti din cartile lor, dupa ce telecomanda va fi lasata din mana, iar VIP-urile dambovitene se vor reintoarce in neantul din care s-au intrupat. Retori, simulacre, imposturi, titlul cartii de debut a lui Ciprian Siulea (Ed. Compania, 2003), este asadar foarte sugestiv: mai intai ca efort cultural (de)constructiv al autorului, in descendenta maioresciana, si apoi prin raportare la contextul actual, in care fondul se vede atat de des maimutarit ori substituit de forma goala... Ceea ce-si propune tanarul critic este un examen in toata puterea cuvantului - cu probitate morala, altitudine intelectuala si exigenta critica - al unor atitudini, discursuri si valori, cu si fara ghilimele, din orizontul nostru cultural. Cele sase stu