Potrivit reprezentanţilor companiei naţionale CFR Călători, cea mai profitabilă rută a companiei este Bucureşti - Ploieşti – Braşov, urmată de Bucureşti - Roşirori - Craiova şi Bucureşti - Buzău - Iaşi.
CFR Călători a transportat anul trecut 53,45 milioane de pasageri, în scădere cu 7,3% faţă de anul precedent, printre cauze fiind concesionarea unor secţii de cale ferată către operatori privaţi, creşterea parcului auto, dar şi reducerea numărului de navetişti şi a puterii de cumpărare a populaţiei. În 2010, CFR Călători a transportat 57,67 milioane călători.
Chiar dacă numărul călătorilor transportaţi s-a redus, încasările din vânzarea biletelor de tren ale companiei au urcat cu 9% faţă de 2010, motivul fiind însă scumpirea creşterea cu 18% în luna august din 2011. De asemenea, cifra de afaceri a crescut cu 10,9% faţă de anul 2010 datorită scumpirii biletelor, însă CFR Călători nu a comunicat şi valoarea indicatorului financiar. Potrivit rezultatelor preliminate transmise de companie, CFR Călători a înregistrat anul trecut venituri de 2,61 miliarde lei şi cheltuieli de 2,608 miliarde lei.
Totodată, operatorul de transport estimează ca va trece pe profit, cu un câştig de 5,8 milioane lei, după ce în 2010 a înregistrat o pierdere de 86 milioane lei.
Traficul a scăzut de trei ori în 20 de ani
Traficul CFR Călători a scăzut constant în fiecare an, astfel că dacă la începutul anilor ‘90 compania transporta în jur de 200-300 milioane călători, în ultimii ani valorile au ajuns la sub 70 milioane de călători. Potrivit reprezentanţilor companiei naţionale CFR Călători, cea mai profitabilă rută a companiei este Bucureşti - Ploieşti – Braşov, urmată de Bucureşti - Roşirori - Craiova şi Bucureşti - Buzău - Iaşi.
CFR Călători a transportat anul trecut 53,45 milioane de pasageri, în scădere cu 7,3% faţă de anul precedent, printre cauze fi