RS6 Avant pentru 2013, breakul Audi aflat în vârful piramidei trofice, va fi animat de o unitate V8 mai compactă cu o cilindree de doar 4.000 cmc şi va utiliza supraalimantarea dublă, agregatul fiind derivat din cel al limuzinei Audi S8. „Stăpânul inelelor” renunţă astfel la serviciile fostului propulsor de 5,0 litri cu arhitectură V10 de pe vechea generaţie.
Motorul ce va anima atât sportivul RS6 cât şi marele coupe în patru portiere RS7 este un 4.0 TFSI bi-turbo ce livrează 560 CP şi un cuplu motor maxim de 700 Nm.
Gemenii Audi RS6 Avant 2013 şi RS7 vor dispune în premieră de dezactivarea parţială a cilindrilor. Astfel, sistemul “Cylinder on demand” opreşte funcţionarea a patru cilindri (doi din interior şi doi din exterior). Pentru a reduce consumul de benzină cu 23%, inginerii Audi au dezvoltat un sistem care decuplează cilindrii 2,3,5 şi 8 din motorul V8. Sistemul de dezactivare al cilindrilor se va cupla doar dacă sunt întrunite câteva condiţii. Astfel, acceleraţia trebuie să fie până la 40% din capacitatea maximă, cutia de viteze trebuie să fie cel puţin în treapta a treia şi să existe o anumită temperatură a lichidului de răcire. În cazul în care computerul detectează un comportament neobişnuit al şoferului, sistemul nu va fi activat.
Revenirea în sarcină a cilindrilor dezactivaţi temporar se face în doar 300 milisecunde.
Vibraţiile motorului vor fi anihilate şi de tampoanele de motor active care, graţie unui complex sistem electronic, generează contravibraţii de frecvenţe opuse .
Performanţele marelui combi RS6 şi ale sportivului coupe în patru uşi RS7 vor fi peste nivelul noului Porsche 911 Carrera Seria 991. Astfel, demarajul lui RS6 Avant pe primii 100 km/h se va face în 3,9 secunde, în timp ce acceleraţia bolidului RS7 este chiar mai bună, la 3,8 secunde. Dacă se achiziţionează pachetul Dynamic Plus ce include şi eliminarea cenz