Mohammad Murad, presedinte Perla Majestic Group: M-as fi bucurat foarte mult sa fi vazut la mare acum branduri hoteliere internationale ca Sheraton, Hilton sau Kempinski. Faptul ca ele se lasa asteptate inseamna ca litoralul romanesc nu a atins inca potentialul de care ele au nevoie. Afacerile cu hoteluri pe litoral inseamna investitii anuale substantiale care sunt greu de recuperat in sezonul scurt de pe litoralul romanesc, spune Mohammad Murad, presedintele companiei hoteliere Perla Majestic Group.
"Hotelurile de pe litoral cer investitii in fiecare an, pentru ca din moment ce sunt folosite doar sezonier se deterioreaza in alt ritm. Nu exista nicio problema cu aceste investitii, pentru ca ele sunt necesare. Insa cele doua luni de sezon propriu-zis inseamna un timp foarte scurt pentru a-ti recupera investitia si cheltuielile de intretinere si pentru a mai face si profit", spune Mohammad Murad.
Printre diversele probleme cu care se confrunta hotelierii de pe litoral nu se numara atat probleme de organizare interna, cat o conjunctura de piata care nu tine de deciziile lor.
Putem enumera insuficienta investitiilor in infrastructura, lipsa fortei calificate de munca sau lipsa unei convergente intre interesele urmarite de investitori si cele ale autoritatilor locale, spune Murad, mentionand insa, ca pe una dintre cele mai grave probleme ale turismului romanesc in general, imaginea proasta pe care acesta o are in strainatate.
"O 'internationalizare' i-ar fi prins foarte bine litoralului romanesc. Eu m-as fi bucurat foarte mult sa fi vazut la mare acum branduri hoteliere internationale ca Sheraton, Hilton sau Kempinski. Faptul ca ele se lasa asteptate inseamna ca litoralul romanesc nu a atins inca potentialul de care ele au nevoie", spune Murad.
Daca ne concentram pe greselile frecvente ale hotelierilor de pe litoral, putem vorbi de