Telefoanele fixe din şcoli sunt, de multe ori, doar piese de decor deoarece secretarele nu se obosesc să răspundă atunci când acestea sună. Oficialii din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea se plâng că de multe ori, când încearcă să contacteze telefonic o şcoală, tefefonul sună în gol, deşi programul de lucru ar trebui să fie în toi.
Potrivit celor de la ISJ, telefoanele sună degeaba în condiţiile în care aproape toate şcolile din judeţ au angajate secretare cu normă întreagă, iar programul lor de lucru începe la 8 dimineaţa. „Am sunat la şcoli nu la ore limită după-amiaza, ci la ore convenabile şi nu găseşti să răspundă nimeni la telefon. Sunt probleme, iar dacă vreţi vă şi spun şcolile. Vă rog frumos, când dăm telefon, ne trebuie o informaţie şi nu găseşti pe nimeni la şcoală. Acest lucru se întâmplă mai mult în mediul rural, mai puţin în urban. Ştiu câţi secretari sunt cu normă întreagă şi câţi cu jumătate de normă. Majoritatea au normă întreagă, iar cei din mediul rural au programul tot până la ora 16.00”, a spus inspectorul şcolar Radu Emil.
Mai mult, inspectorul şcolar general adjunct Luminiţa Balaban le-a sugerat directorilor de şcoli să aibă în permanenţă telefonul mobil la îndemână, pentru a putea fi contactaţi la orice oră. „Pentru siguranţă ar trebui să fie un telefon de serviciu, care să fie atât la secretariat cât şi la director şi care trebuie să funcţioneze pe toată durata zilei, adică 24 din 24”, a spus inspectorul şcolar general adjunct Balaban.
Şcolile nu stau rău doar la capitolul comunicare telefonică. Nici căsuţele de e-mail nu sunt verificate prea des de directori, deşi prin intermediul lor sunt transmise informaţii foarte importante pentru activitatea şcolară. „Consultaţi mail-urile, citiţi tot ce scrie acolo. Când am trimis un mail despre fişa postului, unii nu au citit. Citiţi tot ce scrie acolo şi con