Compania are, în continuare, un singur angajat, iar cifrele anunţate sunt, la fel ca anul trecut, o ficţiune.
În conturile firmei nu se regăseşte nici măcar un cent, iar rulajul în bănci este inexistent
Compania American European Marketing&Enterprises din satul Fântâna, comuna Hoghiz, judeţul Braşov, care a iscat un imens scandal mediatic anul trecut prin cifra de afaceri anunţată şi profitul mai mare decât al oricărei alte firme din România, a recidivat, anunţând că a încheiat anul trecut cu un câştig de 17,353 miliarde de lei (aproape patru miliarde de euro), adică 3% din PIB.
Compania are, în continuare, un singur angajat, iar cifrele anunţate sunt, la fel ca anul trecut, o ficţiune. În conturile firmei nu se regăseşte nici măcar un cent, iar rulajul în bănci este inexistent. Ca şi în 2009, acţionarii American European Marketing&Enterprises SA au aplicat acelaşi mecanism fictiv de acumulare a unor venituri uriaşe: reevaluarea contabilă a unor acţiuni deţinute la o banală companie din SUA. Acţionarii societăţii American European Marketing&Enterprises SA au adus ca aport la capitalul social al firmei româneşti milioanele de acţiuni deţinute tot de aceştia la o firmă din SUA, IAFE Inc, acţiuni a căror valoare a fost însă cu mult supraevaluată.
Anul trecut, rulajul şi profitul anunţat de societate a fost de 15.474.732.000 lei. Autorităţile au reacţionat şi au anunţat că nu este vorba de un profit real, ci de o supraevaluare forţată a unor acţiuni fără valoare ale unei firme din Statele Unite.
Deşi pe hârtie ocupă primul loc în topul profitabilităţii, firma American European Marketing &Enterprises SA nu plăteşte niciun leu impozit. Asta deoarece cei 17.353.350.000 de lei nu reprezintă profit real, ci unul de natura contabilă, ce provine din supraevaluarea acţiunilor aduse ca aport la capitalul social. Iar în această situ