Fiind clar depasit de catre sistemele de operare rivale Android (Google) si iOS (Apple), Windows Phone-ul celor de la Microsoft nu doar ca a fost evitat de catre utilizatori ci si de catre dezvoltatorii de aplicatii si jocuri pentru dispozitivele mobile.
Concluzia la care au ajuns specialistii din domeniu este ca platforma realizata de catre Microsoft nu este profitabila pentru un dezvoltator de jocuri din cauza cotei foarte scazuta pe piata, dar si a rigorilor pe care gigantul IT american le impune.
“Platforma dezvoltata de Microsoft este inca la inceput. Nu exista in-app purchase-uri (posibilitatea de a cumpara diferite obiecte in timpul jocului – n.red), in plus reclamele nu fac parte din strategia Windows Phone, ceea ce pentru un dezvoltator inseamna inca o pierdere de ordin material. O aplicatie de succes pe Windows Store poate sa inregistreze pana la 100.000 de descarcari, unde cel mult 10% din utilizatori sunt si platitori. La final, profitabilitatea unui dezvoltator de jocuri este foarte scazuta”, a declarat pentru Wall-street.ro – Florian Gheorghe (foto stanga), senior producer in cadrul AMA (Advanced Mobile Applications), unul dintre cei mai mari dezvoltatori de jocuri pentru echipamentele mobile din lume.
El a precizat ca in momentul in care dezvolti o aplicatie pentru Windows Phone, a carei buget este de 100.000 de euro trebuie sa calculezi si nivelul de profitabilitate pe care il poti obtine. In plus, numarul scazut de utilizatori nu te incurajeaza ca dezvoltator sa derulezi astfel de investitii, iar experienta realizarii unui joc dezvoltat pentru Windows Phone este mai dificila decat cea de pe Android sau iOS.
“Sistemul de certificare si de verificare al Microsoft este foarte rigid, poate chiar mai riguros si decat in cazul iOS-ului dezvoltat de Apple. Pentru un dezvoltator mic este mult mai dificil. Dezvoltarea unui joc trebuie