Marii producători consideră că soluţia pentru ieşirea din criză o reprezintă producţia modelelor ecologice. Organizatorii evenimentului automobilistic din oraşul elveţian au amenajat, anul acesta, Pavilionul Verde pentru vizitatorii interesaţi de soluţii alternative. Spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în ianuarie la Detroit, când unii dintre “greii” industriei auto, printre care Nissan, Suzuki, Porsche, Ferrari sau Land Rover, au ales să nu se prezinte la salonul auto din Statele Unite, la Geneva, lucrurile au stat cu totul altfel. Toate aceste mărci şi-au făcut apariţia şi au prezentat chiar prototipuri menite să scoată sectorul auto din criză.
Contextul în care a avut loc Salonul automobilistic de la Geneva a fost unul cât se poate de sumbru, puternic afectat de turbulenţele economico-financiare mondiale. Potrivit unor studii, vânzările de maşini au scăzut cu 18% în 2008 în SUA, iar în primele luni ale acestui an, cu aproximativ 38%. O scădere fără precedent a cunoscut şi industria auto japoneză.
Soluţia ieşirii din criză
Constructorii de maşini sunt convinşi însă că au găsit soluţia de contracarare a crizei din sectorul automobilistic: maşinile ecologice şi economice. Special pentru expunerea unor astfel de modele, organizatorii salonului din oraşul elveţian au amenajat Pavilionul Verde.
Astfel, cea de-a 79 a ediţie a evenimentului automobilistic din oraşul de pe malul lacului Leman a fost centrată pe elementul „“verde”. “Flagrant este că fiecare constructor a prezentat modele ecologice şi economice”, remarca Silvia Blattner, citată de AFP. Ea a adăugat că maşinile “verzi”, până acum “marginale”, au devenit “centrale”.
Opel Ampera, premieră mondială
În noua sferă a maşinilor mai puţin consumatoare şi mai puţin poluante, electricele au fost vedetele pavilionului, iar Opel