Compania de consultanţă imobiliară DTZ previzionează o creştere a numărului de centre comerciale noi ce urmează a fi deschise în 2011 şi 2012. Acest fenomen va fi cu precădere simţit în Europa Centrală şi de Est, fiind determinat de o creştere puternică a cheltuielilor de consum şi de actualul deficit de centre comerciale.
"În România, stocul de retail modern la mia de locuitori se situa la nivelul de 64 de metri pătraţi la finele anului 2010, aproape de patru ori sub media europeană de 238 mp. O analiză realizată de DTZ Echinox în trimestrul al treilea din 2010 estimează că piaţa românească mai poate absorbi 784.000 de metri pătraţi de spaţii moderne de retail, până la saturaţie, luând în calcul stocul la zi, veniturile medii ale populaţiei, rata şomajului, nivelul consumului şi statisticile principalelor ţări din regiune", a declarat Bogdan Sergentu, şeful departamentului "Valuations and Consulting" al DTZ Echinox.
Astfel, un calcul simplu arată că, ţinând cont de o suprafaţă medie a unui centru comercial de 25.000 de metri pătraţi, în România ar mai putea fi deschise încă 31 de noi malluri.
Sectorul de retail a reprezentat 34% (circa 31,3 miliarde de euro) din totalul investiţiilor din Europa în 2010, acesta fiind cel mai înalt nivel înregistrat din ultima decadă.
Compania de consultanţă imobiliară DTZ previzionează o creştere a numărului de centre comerciale noi ce urmează a fi deschise în 2011 şi 2012. Acest fenomen va fi cu precădere simţit în Europa Centrală şi de Est, fiind determinat de o creştere puternică a cheltuielilor de consum şi de actualul deficit de centre comerciale.
"În România, stocul de retail modern la mia de locuitori se situa la nivelul de 64 de metri pătraţi la finele anului 2010, aproape de patru ori sub media europeană de 238 mp. O analiză realizată de DTZ Echinox în trimestrul al treilea din 2010 esti