Am regasit agitatia specifica unei dimineti in una din cele mai aglomerate zone din Capitala – Piata Sudului – si in sediul central al PepsiCo, care forfotea inca de la primele ore. Cel putin aceasta era atmosfera in zona “creativa” a etajului ocupat integral de gigantul din industria bauturilor racoritoare, unde se gasesc departamentele de marketing si divizia de snacks-uri.
Aici m-am intalnit cu Alina Imbrea, directorul de marketing al diviziei de snacksuri pe zona Europei de Est si Balcani. Mai simplu, Alina impreuna cu o echipa de zece oameni gandeste strategia care sta in spatele unor branduri precum Lay’s. Si face asta de patru ani, dupa un tipar care nu s-a schimbat prea mult.
Tatal meu ma informeaza mereu daca suntem prezenti cum trebuie la raft, el este si cel mai bun critic al meu - de la reclame pana la produs
Ziua ei de munca incepe de acasa unde isi verifica e-mail-urile. Destul de matinal, in jur de 8, arunca un ochi si peste ce s-a intamplat cu brandurile de care este responsabila si pe Facebook. Odata ajunsa la birou isi pregateste cafeaua de dimineata, dupa care “spectacolul” incepe.
“Este o atmosfera foarte dinamica. In afara de discutiile de la birou, mergem foarte des in magazine si verificam ce se intampla la raft. Eu merg saptamanal in magazine, fie ca e vorba de marile magazine sau cele din comertul traditional. Sunt din Baile Govora si tatal meu ma informeaza mereu daca suntem prezenti cum trebuie la raft, el este si cel mai bun critic al meu de la reclame pana la produs”, povesteste Alina Imbrea.
Conduce divizia care a avut cea mai buna evolutie din cadrul PepsiCo in acest an, bifand un 2013 cu o crestere de doua cifre. Secretul sta in consecventa strategiei aplicate, sustine Alina, care vorbeste de un consumator care are acelasi tipic de patru ani incoace: este pregatit sa isi dramuiasca bine bugetul, insa in ac